Søren er god til at snakke. Både hurtigt og langsomt, formelt og uformelt. Og han snakker lige godt, om han er på besøg hos en mulig kunde eller venter på, at kaffen er færdig i køkkenet hos Moment.

At snakke er det, en stor del af Sørens job går ud på. At snakke og at lytte. At møde sine kunder der, hvor de er og finde ud af, hvad de har brug for. Tit ved kunderne først selv, hvad det er, de vil have, når de er færdige med at snakke med Søren. Når de sammen er kommet ind til kernen i historien, grundlaget for de værdier, der ligger til bunds for den virksomhed, der skal fortælles om.

Så Søren snakker. Og lytter. Og snakker igen. Han stiller både de kloge og de dumme spørgsmål. Han afdækker behov og muligheder, indtil han har forstået præcis, hvordan han kan være med til at give kunderne det, de har brug for.

Reklamefilm giver dens afsender en platform til at fortælle om dem selv udadtil – men den kan også give dem en ny forståelse for sig selv. Og det er noget af det, Søren synes er fedest ved sit job. At han kan være med til at hjælpe sin kunde frem til en aha-oplevelse om dem selv, lave en film, der får dem til at tænke: Gud ja, det er jo sådan, vi er.

I sit arbejde ligger Sørens spidskompetence i det kommunikative, og det kan han fokusere på, efter Moments anden producer Shital er kommet til. Samlet er de én superproducer.

Q&A

Hvorfor reklamefilm?

Reklamefilm er lige nu, lige her. De skal fungere i dette øjeblik, for det er her, forbrugerne er, og det stiller nogle ubønhørlige krav til aktualitet og funktion. Reklamefilm tjener et meget klart formål, og det er fedt at arbejde med. Jeg har prøvet at lege med fiktion, men det kommercielle passer mig bedre. Det korte format, den hurtige produktionstid. Reklamer pulserer. De lever.

Hvis ikke producer, hvad så?

Jamen jeg var i mit eget hoved stadig i gang med at beslutte mig for, om jeg skulle være producer eller professionel fodboldspiller, da jeg var 30. Jeg valgte producervejen, men hvis de en dag ringer fra AaB, kan det godt være, jeg smutter. Jeg er sgu en god fodboldspiller. Det er jeg altså. Virkelig. Det har altid været min sport. Man vinder sammen, man taber sammen, man har det fedt imens. I dag spiller jeg en gang om ugen. Når man har 2 børn og skal smøre madpakker og gå til forældremøder, er det godt med et helle.

Hvem er dine inspirationskilder?

Inden for reklameverdenen er jeg stor fan af de ting, som både Heineken og Volvo laver. De to brands er bygget på en kernehistorie, som de med konsekvent kontinuitet har fortalt ud fra i rigtig mange år.

Yndlingsfilm?

’Gladiator.’ Fordi den er fuldstændig tro mod sin blockbuster-genre og har fuld smæk på storladenhed og patos. Jeg kan lide film, der står inde for det, de er. Og så handler ’Gladiator’ om heltens rejse, og det er også noget, vi arbejder med i reklamefilm.

Tagged with: , , , , , ,